Havadaki Karbondioksiti Metanole Dönüştüren Sistem

Her geçen gün artan enerji ihtiyacının çoğunlukla fosil yakıtlardan karşılanmasının atmosferdeki karbondioksit oranının artması ve küresel iklim değişiklikleri gibi istenmeyen sonuçları var. Karbondioksit yakalama ve depolama teknolojisi bu sorunların üstesinden gelebilmek için son yıllarda kullanılan
yöntemlerden biri. Sonuçları Journal of the American Chemical Society dergisinde yayımlanan araştırmada bilim insanları havadaki karbondioksitin, içten yanmalı motorlarda yakıt olarak kullanılabilen alternatif bir enerji kaynağı olan metanole dönüştürülmesini sağlayan bir yöntem geliştirdi.

Southern California Üniversitesi’nden bilim insanları havanın içindeki karbondioksiti ayırmak için havayı kabarcıklar şeklinde pentaetilenhekzaamin (PEHA) çözeltisinin içinden geçirdi. Daha sonra karbondioksitin metanole dönüşümü için gerekli kimyasal maddelerle ve katalizörle bir araya getirilen karışım 50 bar basınç (atmosfer basıncının yaklaşık 50 katı) altında, 155°C sıcaklığa kadar ısıtıldı. Geliştirilen yöntem havadaki karbondioksitin %79 verimle metanole dönüştürülmesine imkân veriyor.

Araştırmacılar metanolün distilasyon yöntemi ile kolayca karışımdan ayrılabildiğini, ayrıca katalizörlerin karbondioksitten metanol eldesi sürecinde tekrar kullanılabileceğini söylüyor.

Kaynak: http://pubs.acs.org/journal/jacsat

Please enter your comment!
Please enter your name here