Kepler Teleskobu Yaşanabilir Bir Gezegen Keşfetti

NASA’nın Kepler uzay aracı 1.400 ışık yılı uzaklıkta Dünya’nın bir kuzenini keşfetti.

Ekzoplanet Kepler 452b Dünya’nın aynı mesafe Güneş’e benzer mesafede  yaklaşık güneşe benzeyen bir   yıldız yörüngesinde , 23 Temmuz 2015’teki basın toplantısında bilim adamları, yeni keşif Kepler misyonu tarafından belirlenen 500 aday arasından ilk doğrulanan gezegendir

Yeni gezegen Dünya’ya birçok yönüyle benzese bu bir sır olarak saklanıyordu.

Kepler 452b Dünya’dan yaklaşık yüzde 60 daha büyük ve güneşe yaklaşık yüzde 5 daha uzakta. Bilim adamları bir atmosfer ve sıvı su, bildiğimiz gibi yaşam için gerekli koşulların bulunabileceğini söylüyorlar. Bu bulunan daha önceki gezegenlerin aksine “yaşanabilir bölgede” Yeni gezegen, bizim güneşimizle aynı boyutta ve parlaklığına yakın bir yıldız yörüngesinde.

ss_kepler_free

Daha küçük, daha serin yıldıza yakın gezegenlerde yaşam olabilir, Cornell Üniversitesi’nden astronom Lisa Kaltenegger ” Yeni gezegen büyük bir keşif olduğunu, ancak bulunmuş pek çok heyecan verici dünyalardan sadece biri olduğunu “Kepler 452b bize böyle ilginç dünyalar var  olduğunuve bizim en yakın yıldızların etrafında da olabileceğini söyledi.
Kepler 452b büyüklüğü ve yörüngede Dünya’ya aynı olsa bile, bu yaşamı desteklemek mümkün olmayabilir, San Francisco State University astrofizikçi Stephen Kane : Gezegenin büyüklüğü Dünya’ya gibi, kayalık olabileceğini düşündürmekte iken, yeni gezegen çoğunlukla gaz olması da mümkündür. gezegen atmosferi hakkında bilgi tespit etmek çok uzakta.

Kepler uzay gözlemevi: Dünya’nın büyüklüğüne yakın ve güneşe benzer yıldızların etrafında yörüngede olan Kepler 452b gibi gezegenlere bakmak için tasarlanmıştır. Kepler önlerinde geçen gezegenleri tespit etmek uzak yıldızlı parlaklıklarının titreşimlerini ölçüyor. Kepler teleskobu bugüne kadar dünyaya benzer 1000’den fazla gezegen tespit etti.

Önceki İçerikHangi Hayvan Kaç Yıl Yaşar?
Sonraki İçerikEvren : Olağanüstü Şeyler | Uzay Belgeseli Türkçe