Uzay

Jüpiter’in ikizi bulundu

Şili’de “ESO La Silla Gözlemevi’nde  gezegen avlamak için kullanılan 3,6 metre  teleskobu kullanarak  gökbilimciler HIP 11915 isimli güneş benzeri bir yıldızın yörüngesinde Jüpiter ile aynı  yörünge mesafesinde Jüpiter ile aynı kütlede bir gezegen keşfettiler.

HIP 11915 Güneş’e kütlesi sadece benzer değil, aynı yaşlarda da. Yıldız, yaklaşık 200 ışık yılı uzaklıkta, Cetus takımyıldızında  yer almaktadır. Ancak optik alet yardımı almadan görülemeyecek kadar sönük.

Bilimadamları Jüpiter gezegeni, güneş sisteminin oluşmasında kritik bir bileşen olduğu görüşündeler.

Bir Jüpiter ikizi bulmak  bir gezegen sistemi bulmaya giden yolda önemli bir kilometre taşıdır. Bu keşfin heyecan verici tarafı ise keşfedilmeyi bekleyen başka güneş sistemleri olabilir.

Güncel algılama teknikleri yıldızlarına yakın yörüngelerde dolanan büyük ya da kütlesi daha fazla olan gezegenlere duyarlıdır. Kütle ve boyut bakımından küçük gezegenler şu anki teknolojik kapasitemizin ötesindedir. Ev sahibi yıldızlarına uzak yörüngelerde bulunan gaz devi gezegenler de yine tespiti zor olanlardır. Sonuç olarak, şimdiye kadar bildiğimiz ötegezegenlerin çoğu boyut ve/veya kütle bakımından büyük, ve yıldızlarına yakın bulunanlardır.

cetus takim yildizi